Jumbo Supermarkten stopt als eerste met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit betekent dat tijdelijke vleespromoties, zogenaamde ‘van/voor-aanbiedingen’ van vers rundvlees, vers varkensvlees en verse kip bij Jumbo vanaf week 22 verleden tijd zijn.
Betaalbare boodschappen
Het stopzetten van vleespromoties past bij een van de 7 Zekerheden van Jumbo om klanten altijd en elke dag een betaalbare prijs te vragen voor boodschappen. Dit besluit is een volgende stap van Jumbo in het blijven helpen van klanten om op een laagdrempelige manier ook plantaardige voeding een lekkere en betaalbare keuze te laten zijn. Dat deed Jumbo al door kennis over plantaardige recepten te vergroten en innovatieve concepten te ontwikkelen die betaalbaar, kwalitatief en smaakvol zijn.
Uiteindelijk heeft Jumbo de ambitie om in 2030 60% van haar assortiment te laten bestaan uit plantaardige eiwitproducten en 40% uit dierlijke eiwitproducten. Zo wil Jumbo bijdragen aan het verminderen van impact van voedselconsumptie op mens, dier en natuur.
Bron: Jumbo