Het jaarprogramma voor 2024 van het Vlaamse marketingbureau van landbouwproducten (VLAM) is de wereld in gebracht. De plannen voor pluimveevlees zijn daarbij ook bekendgemaakt. “Aankomend jaar gaan wij ons nog meer bezighouden met de binnenlandse promotie van pluimveevlees.’’
Jaarprogramma VLAM
Dit jaar blijft VLAM inzetten voor de binnenlandse promotie van pluimveevlees met op de pijlers inspiratie en informatie. ‘’Kip is een dankbaar product: je tovert er altijd een lekker, gezond en makkelijk te bereiden gerecht mee op tafel,’’ staat in het jaarprogramma. ‘’Bovendien kan je het zowel warm als koud eten en er eindeloos mee combineren. En dat willen we ook blijven meegeven aan de consument.’’
Kwaliteitssysteem
In 2024 ondersteunt VLAM Belplume, het Belgische kwaliteitssysteem waarin alle schakels van braadkippen tot de legkippenkolom vertegenwoordigd zijn, bij hun communicatie naar de betrokken bedrijven via nieuwsbrieven, artikels en infovergaderingen. ‘’Op die manier worden zij op de hoogte gehouden van aandachtspunten en vernieuwingen die binnen de werking en het programma van Belplume worden doorgevoerd.’’
Export
In 2024 komen de Vlaamse exporteurs van pluimvee- en konijnenvlees opnieuw op de afspraak op de internationale voedingsbeurs SIAL in Parijs. ‘’VLAM organiseert naar goede gewoonte een gezamenlijke groepsstand voor deze bedrijven, waar zij bestaande en nieuwe klanten kunnen ontmoeten.’’ Daar zorgt VLAM ook voor de nodige communicatie in relevante vakbladen en via online kanalen. Het moderne vakmanschap, de service op maart en de doorgedreven kwaliteitsgarantie die de pluimvee- en konijnenexporteurs bieden worden hierin centraal gezet.
Het Europees programma voor pluimveevlees in Azië gaat aankomend jaar haar derde en laatste jaar in. Hierin staan drie doellanden centraal: Japan, Vietnam en Hongkong.